شرکت طراحی دکوراسیون تجاری

واحدهای تجاری برای فروش مناسب محصولات به حضور مؤثر و کنجکاو مشتریان نیاز دارند. اما زمانی به چنین مشتریانی دست پیدا می‌کنیم که توانسته باشیم نظر آنها را جلب کرده و در آنها حس خوبی ایجاد کنیم. طراحی دکوراسیون داخلی تجاری به ‌دنبال ایجاد چنین حسی در مشتریان است.
در واحدهای تجاری به نمایش مناسب محصولات، خلق فضاهای مفید حضور مشتریان، نورپردازی حرفه‌ای چه در سطح عمومی و یا نقطه‌ای، استفاده هدفمند از رنگ‌ها در کنار بهره‌مندی مفید از فضا نیاز داریم. مواردی که هر کدام به تنهایی با نکته‌های بسیار شکل می‌گیرند. خدمات طراحی دکوراسیون داخلی تجاری شامل تمامی این موارد است. در نهایت قرار است تا با هنر دکوراسیون داخلی به محیط تجاری پویا و مشتری محور نزدیک‌تر شویم.

نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی تجاری

چرا به طراحی دکوراسیون تجاری نیاز داریم؟

چرا به طراحی دکوراسیون تجاری نیاز داریم؟

محیط تجاری برای فروش کالا و یا ارائه خدمات دایر است. اما به جذب حداکثری مشتریان نیاز دارد. البته در این ‌میان با دیگر رقبا نیز همراهی می‌کند. رقبایی که آنها هم برای جذب حداکثری مشتریان برنامه‌ریزی می‌کنند. از طرفی نباید سلیقه و خواسته‌ها و حتی انتظارات مشتریان را فراموش کنیم. به ‌همین سادگی وارد یک دنیای پیچیده از چگونگی عرضه‌ی کالا برای مشتریان سخت‌گیر در میان صدها رقیب وارد شده‌ایم. اهمیت دکوراسیون داخلی تجاری برای موفقیت در این دنیای پیچیده است.
محیط تجاری به هیچ حالت شبیه به یک محیط خانگی و یا اداری نیست. در محیط خانگی و حتی اداری با سلیقه‌ای مشخص برای طراحی دکوراسیون داخلی سروکار داریم. اما محیط تجاری برای تأثیر در مشتریان طراحی می‌شود و فضای داخلی آن باید مورد پسند صدها نفر از هر سن‌وسال و سلیقه‌ای باشد.

خدمات طراحی و اجرای دکوراسیون تجاری (0 تا 100)

خدمات طراحی دکوراسیون تجاری شامل مراحل متنوعی است که از ایجاد سبک‌ها تا فضاسازی و رنگ‌آمیزی و چیدمان نهایی محیط ادامه پیدا می‌کند. این طراحی محصول محور است و با هدف جذب مفید مشتریان انجام‌ شده است. قرار است تا در فضای فروشگاه به فراخور نوع کالا برای معرفی هر چه مفید محصولات اقدام کنیم و در این ‌میان حس و حال فضا را زیباتر و برای مشتریان دلنشین‌تر سازیم.

1) فضاسازی دکوراسیون تجاری

فضاسازی در واحدهای تجاری با فضاسازی در دیگر محیط‌های ساختمانی به کلی متفاوت است. در فضاسازی واحدهای تجاری به ‌دنبال ایجاد محیط‌های مستقل از یکدیگر نیستیم. بلکه می‌خواهیم فضاهایی جدا شده برای حضور کالاها داشته باشیم. فضاسازی شامل جانمایی ویترین‌ها، قفسه‌ها، راهروها و محل تردد و حضور مشتریان است. در عین ‌حال برای استقرار فروشندگان، میز خدمات مشتریان، انبارها و فضاهای خصوصی استراحت کارکنان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

2) نورپردازی و دکوراسیون تجاری

در محیط‌های تجاری برای نمایش جذاب کالاها و همچنین حضور مناسب مشتریان به نورپردازی تخصصی نیاز داریم. این نورپردازی شامل بخش‌های عمومی برای روشن کردن کامل فضای فروشگاه به ‌همراه روشنایی نقطه‌ای یا موضعی برای نمایش هر چه جذاب‌تر کالاها می‌شود. در عین ‌حال باید از حضور مناسب نور طبیعی در فضای فروشگاه یا مراکز تجاری استفاده کنیم. نورپردازی مناسب باعث حس سرزندگی در محیط تجاری می‌شود. همچنین به خلق فضاهایی زیباتر برای نمایش بهتر کالاها کمک می‌کند.

3) رنگ‌آمیزی و دکوراسیون تجاری

بازی رنگ‌ها از بحث‌های کلیدی در دکوراسیون داخلی تجاری است. رنگ‌ها باید برای تمرکز هر چه بیشتر در نمایش کالاها و خدمات باشند. برای رنگ‌آمیزی محیط‌های تجاری معمولاً از حضور رنگ‌های خنثی برای جلوه‌ی کامل محصولات استفاده می‌کنند. اما در تکمیل فضای تجاری از رنگ‌های گرم‌تر برای تمرکز بیشتر بر محصولات استفاده می‌شود. هارمونی رنگ‌ها برای خلق فضایی پویا، جذاب، هیجانی و مشتری پسند امری کلیدی است.

4) طراحی مبلمان در فضاهای تجاری

محیط‌های تجاری فضاهای محدودی هستند که بخش بزرگی از آنها برای نمایش کالاها و جانمایی ویترین‌ها استفاده ‌شده است. اما به ‌هر حال نیاز به مکانی برای استراحت فروشندگان تا نشستن گاه به گاه مشتریان دارند. طراحی مبلمان محیط‌های تجاری برای حضور در چنین فضاهای محدودی انجام می‌شود. نوع و طرح مبلمان تجاری باید با سبک دکوراسیون، ابعاد فضا، نوع نیاز محیط و... انجام شود. گاهی لازم است بخشی از فضا را در روش‌های خلاقانه به فضایی برای نشستن تبدیل کنیم. گاهی هم می‌توانیم از ایده‌های مکمل دکوراسیون برای تهیه مبلمان مناسب استفاده نماییم. فضاسازی شامل جانمایی ویترین‌ها، قفسه‌ها، راهروها و محل تردد و حضور مشتریان است. در عین ‌حال برای استقرار فروشندگان، میز خدمات مشتریان، انبارها و فضاهای خصوصی استراحت کارکنان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

5) خلاقیت در دکوراسیون داخلی تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی بدون حضور خلاقیت‌ها جلوه‌ای ندارد. بدون بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه، طراحی دکوراسیون جریانی تکراری است که پس ‌از مدتی کوتاه دیگر آن شور و هیجان لازم را ندارد. خلاقیت در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری نیز حائز اهمیت است. این خلاقیت به شکل‌های مختلف جلوه می‌کند. به ‌عنوان مثال می‌توانیم از ترفندهایی مانند اختلاف رنگ، تغییر ارتفاع سقف، تغییر متریال، تغییر تزیینات و یا بهره‌مندی متنوع از نورپردازی برای خلق محیطی متفاوت اقدام کرد. مشتریان قبل ‌از واحد تجاری شما از محیط تجاری صدها واحد دیگر تماشا کرده‌اند. حالا چشم آنها به انبوه فضاسازی‌ها آشنا است. در این ‌میان همیشه از تماشای ایده‌های خلاقانه که حس و حال متفاوت دارند استقبال می‌کنند.

6) چیدمان اجزای محیط تجاری

هر واحد تجاری با هدف عرضه کالاها دایر است. اما به صرف قرار دادن کالاها در فضای فروشگاه نمی‌توانید مشتریان را مجاب به خرید کنید. این چیدمان باید تعامل محور باشد. مثلاً مشتریان باید به ‌راحتی کالا را ارزیابی کنند. کالا باید کاملاً در اختیار آنها باشد. به شکلی که به ‌خوبی قادر به بازدید از آن بوده و حتی جنس و طرح و امکانات آن را ارزیابی کنند. از طرفی برای تأثیر کامل بر مشتریان به خلق نقطه عطف در چیدمان فضاهای تجاری نیاز داریم. نقطه عطف مکانی برای توجه کامل مشتریان است. این نقطه عطف می‌تواند نمایش جذاب یک کالا باشد و یا با استفاده از یک آیتم تزیینی شکل بگیرد.

furlidesign-team

طراحی دکوراسیون تجاری را جدی بگیرید. زیرا این مشتریان هستند که شما و محیط تجاری شما را جدی می گیرند. آنها همیشه از خرید در یک فروشگاه با حس پویا و نمایی خلاقانه با جانمایی مناسب محصولات استقبال می کنند. یک محصول وقتی فروخته می شود که به خوبی نمایش داده شده باشد. برای انجام هر نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی تجاری می توانید از خدمات تخصصی مشاوره رایگان گروه فرلی دیزاین استفاده کنید.