تزیین دیوار اتاق اداری

امروزه انسان ها بخش زیادی از ساعات روزانه خود را مجبور به سپری کردن در محیط دفاتر اداری هستند. از همین رو برای حفظ روحیه کارمندان و همچنین کارکنان ادارات، بهتر است با به کارگیری خلاقیت، در جهت بهبود حس و حال فضای دفتر اداری تلاش کرد. فرلی دیزاین همواره در تلاش است تا طراحی دکوراسیون اداری را به بهترین نحو و با به کارگیری نهایت خلاقیت به منظور داشتن فضایی دلپذیرتر پیاده سازی نماید. علاوه بر آن فرلی دیزاین، می‌کوشد تمامی تجربیات خود را در معماری و طراحی دکوراسیون اداری، در قالب مقالات آموزشی در اختیار علاقه مندان قرار دهد. از همین رو، برای تزیین دیوار اتاق اداری، چندین نکته و ایده داریم که آنها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ایده

معمولا در اکثر اتاق های اداری، دیوارها ساده هستند. البته، تم معماری برخی از ادارات، مینیمال است و فضای خالی و سفید زیاد، بنا به این نوع سبک معماری است. اما اگر قصد دارید دیوارها را از سادگی خارج کنید و به تزیین آن بپردازید، باید کاری کنید که روح به درون فضای اداری دمیده شود.

تزیین دیوار اتاق اداری، کاملا به خلاقیت فرد بستگی دارد. اما نکاتی در این میان وجود دارد که می‌تواند به بهتر شدن انتخاب های شما کمک کند. ما این نکات را بنا به تجربیات چندین و چند ساله خود در اختیار شما قرار خواهیم داد، پس با ما تا انتهای این مطلب در فرلی دیزاین همراه باشید.

نکاتی برای تزیین دیوار اتاق اداری

قبل از بیان نکات به منظور تزیین دیوار اتاق اداری، گوشزد کنیم که طراحی دکوراسیون اداری، بسیار حائز اهمیت است. برخی از مدیران به این موضوع چندان اهمیت نمی‌دهند، اما این در حالی است که پژوهش ها نشان می‌دهد، هر چقدر طراحی دفتر کار، اصولی تر و دلپذیرتر باشد، می‌تواند بازدهی کارمندان فعال در آن واحد اداری را افزایش دهد. پس قبل از هر چیزی باید بدانید که راندمان کاری مجموعه خود را می‌توانید با بهینه سازی طراحی دفتر اداری، دو چندان کنید و نتیجه آن را در کسب سود بیشتر، خواهید چشید.

نکات

برای خارج کردن دیوارها از سادگی، ایده های جذاب زیادی وجود دارد. اما نباید بی گدار به آب بزنیم. استانداردها و خط قرمزهایی باید برای تزیین دیوارها مد نظر داشته باشیم و طبق آن پیش برویم. شلوغ شدن بیش از حد دیوارها، می‌تواند باعث آشفتگی در ذهن مخاطب شود و نتیجه معکوس داشته باشد.

نکته اول؛ به سبک طراحی دکوراسیون اداری خود توجه کنید.

اولین و مهمترین نکته ای که برای تزیین دیوار اتاق اداری وجود دارد، توجه به سبک طراحی دکوراسیون است. شما باید با انواع سبک طراحی داخلی آشنا باشید. مدرن، مینیمال، فانتزی، کلاسیک و غیره از سبک هایی هستند که معمولا در طراحی دفاتر کار ایرانی، مورد استقبال قرار می‌گیرند.

تزیین دیوار اتاق اداری هم باید مطابق سبک پیاده سازی معماری اولیه باشد، در غیر اینصورت باعث ایجاد همان آشفتگی خواهد شد که خدمتتان عرض کردیم.

نکته اول

نکته دوم؛ در انتخاب رنگ ها دقت کنید.

برای تزیین دیوار اتاق اداری، برخی معتقدند که هر اکسسوری که رنگارنگ باشد، گزینه زیباتر و جذاب تری است. اما اینگونه نیست و باید با وسواس بیشتری رنگ ها را انتخاب کرد. رنگ های سیاه و سفید و خاکستری، رنگ های خنثی هستند ولی روح ندارند. اگر دارای هویت بصری مشخصی هستید، حتما رنگ اکسسوری و تزیینات دیوار را مطابق آنها انتخاب نمایید. اما اگر هویت بصری مشخصی ندارید، می‌توانید رنگ های فعال در زمینه کسب و کار خود را انتخاب کنید و آنها را سرلوحه گزینش اکسسوری ها و دکوری ها قرار دهید.

مثلا زرد و مشکی، یک رنگ صنعتی است که برخی از شرکت های معماری آن را انتخاب می‌کنند. آبی و سبز، رنگ هایی است که در دفاتر خدمات پزشکی، پرستاری و کلینیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسب و کارهای جدید هم معمولا از رنگ بنفش یا ترکیب قرمز و آبی استفاده می‌کنند.

نکته چهارم

نکته سوم؛ به چیدمان تزیینات در کنار هم دقت کنید.

اگر قرار است از اکسسوری های مختلف در یک فضا استفاده کنید، باید در ابتدا روی کاغذ، آنها را جانمایی کنید. نمی‌شود همه تزیینات را در یک راستا و کنارهم قرار داد، چون جلوه خوبی ایجاد نمی‌کند. پس بهترین کار این است که فاصله معینی برای نصب آنها در نظر داشته باشید. اگر هم قرار است که چند اکسسوری در کنار هم قرار گیرند، سعی کنید از قوانین ترکیب بندی حتما بهره ببرید و طبق آن، اکسسوری های مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید.

نکته دوم

نکته چهارم؛ حتما فضای خالی در نظر بگیرید.

وجود فضاهای خالی در دیوار، باعث می‌شود که تزیینات به کار رفته توجه بیشتری را به سمت خود جلب کنند. وجود فضای خالی، برای استراحت چشم بیننده الزامی است و سعی کنید در انتخاب دکوری ها، این موضوع را به خوبی رعایت فرمایید. در حال حاضر هستند کسانی که کل دیوار اتاق خود را از اکسسوری ها و دکوری های مختلف پر می‌کنند و حتی یک فضای خالی کوچک برای نفس کشیدن هم باقی نمی‌گذارند که باید بگوییم دوره این نوع تزیین دیوار خیلی وقت است که گذشته! اگر در دهه هفتاد میلادی بودیم، قطعا این سبک طرفدار داشت و در قالب تم های ماکسیمالیسم قرار می‌گرفت که دیوار یک فضا پر از دیوارکوب های رنگارنگ بود.

حالا که این نکات را فرا گرفتید، بهتر است با چند ایده که برای تزیین دیوار اتاق اداری شما پیشنهاد داریم نیز آشنا شوید.

نکته سوم

ایده هایی برای تزیین دیوار اتاق اداری و روح بخشیدن به آن

در اینجا ایده هایی برای تزیین دیوار اتاق اداری به شما پیشنهاد خواهیم داد که قطعا ذهن شما را برای طراحی یک فضای بهتر، باز خواهد کرد:

1- تابلوهای انرژی بخش

از تابلوهایی که دارای متن های کوتاه و انگیزشی با تصاویر متناسب هستند، استفاده کنید. این تابلوها، همواره مورد توجه قرار می‌گیرند و می‌توانند انگیزه افراد را بالا ببرند. پژوهش ها نشان می‌دهد افرادی که سخنان انگیزشی را به صورت روزانه می‌شنوند یا می‌خوانند، 70 درصد بیشتر از افرادی که در مواجهه با آنها نیستند، انگیزه کار و رسیدن به موفقیت دارند.

تابلو

2- قفسه های چوبی

قفسه های چوبی مختلفی هستند که می‌توانند روی دیوار نصب شوند. طرح های زیادی از آنها در اینترنت و پینترست موجود است و شما می‌توانید از آنها ایده بگیرید. وجود قفسه های چوبی می‌تواند به محیط شما روح طبیعت را ببخشد. کلا استفاده از چوب در فضای ادارات، روح دو چندان به محیط می‌بخشد، چرا که هم رنگ و هم طرح های موجود در آن، حسی مشابه حس حضور در طبیعت را به بیننده می‌رساند.

روی قفسه های چوبی می‌توانید اکسسوری های مختلفی مثل گلدان، تنگ های شیشه ای، کتاب، قاب و غیره استفاده کنید تا جذابیت بیشتری در دید مخاطب پیدا کند.

چوب

3- نمادهای بصری شرکت

شما می‌توانید نمادهای بصری شرکت خود را به صورت خلاقانه و به قالب فیزیکی و قابل نصب روی دیوار در بیاورید و آنها را برای تزیین دیوار اتاق اداری خود استفاده نمایید. نمادهای بصری شامل شعار، لوگو، رنگ های سازمانی، جملات انگیزشی اختصاصی، تصاویر محصول و غیره خواهد بود.

4- پنل های نوری

پنل های نوری در رنگ ها و طرح های متنوع در بازار موجود هستند. شما می‌توانید آنها را انتخاب کنید و برای تزیین دیوار از آنها استفاده نمایید. پنل های نوری، می‌توانند جلوه بسیار خاصی به دیوار شما ببخشد، به خصوص اینکه از دور درخشندگی خاصی در دیدگان مخاطب، ایجاد می‌کنند.

5- گلدان های آویز

وجود گل و گیاه همواره حس خوبی در یک محیط ایجاد می‌کند. رنگ سبز گیاهان همیشه آرامش بخش بوده است. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که حتما در قسمت های مختلف دفتر اداری خود از گل و گیاهان استفاده نمایید. گل های آویز، نوعی جذاب از تزیینات دیوار هستند که قابلیت نصب روی دیوارها را دارند. این نوع جدید و خاصی از استفاده گل و گیاهان است که هم درون آن از خلاقیت استفاده شده و هم به شیوه ای جدید، گیاهان را جانمایی می‌کند. از نظر بصری، گل های آویز، همیشه ذهن مخاطب را بیشتر از گلدان های ایستاده درگیر خود می‌کنند.

گلدانها

6- آکواریوم یا تراریوم

آکواریوم ها و تراریوم ها، جلوه بسیار زیبایی در محیط ایجاد می‌کنند. این موضوع، می‌تواند علاوه بر بخشیدن آرامش به روح مخاطب، ذهن آن را تا مدت ها مشغول خود بکند. زندگی گیاهان یا جانداران آبی که در یک فضای محصور شیشه ای، عمر خود را سپری می‌کنند، تداعی زندگی انسان امروزی است که در شلوغی های متمدنانه امروزی محصور است و مجبور است برای حفظ بقای خود، در این فضای محدود تلاش کند.

قفسه چوبی

7- سنگ یا چوب

با استفاده از سنگ یا چوب، می‌توانید فضاهای مهم را از دیگر نقاط ساختمان، متمایز کنید. مثلا فضای پشت پیشخوان یا میز مدیریت، می‌تواند با استفاده از سنگ های اسلب، از بقیه دیوار متمایز شود. نورپردازی صحیح در این بستر، می‌تواند زیبایی و اشرافیت آن را دوچندان سازد.

استفاده از ردیف های چوب، هم برای متمایز کردن یک فضای مهم و هم برای روح بخشیدن به فضا نیز توصیه می‌‌شود.

8- تصاویر کارمندان

شما می‌توانید یک بورد اختصاصی برای اضافه کردن تصاویر کارمندان ایجاد کنید. این بورد، می‎تواند یک قالب کلی باشد که جزء جزء این طرح را تصاویر کوچک کارمندان تشکیل داده است.

تصاویر کارمندان

جمع بندی و سخنان پایانی

تا اینجا کوشیدیم تا هر آنچه که برای تزیین دیوار اتاق اداری باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین نکاتی با استفاده از دانش معماری در این مقاله به شما منتقل شد، تا به صورت هدفمندتر و با رعایت استانداردهای روز دنیا، بتوانید دیوارهای اتاق اداری خود را به بهترین نحو، بازسازی و تزیین نمایید.

[ وبلاگ ما ]

آخرین مقالات ما را بخوانید