از-طراحی-تا-تغییر-دکوراسیون

از طراحی تا تغییر دکوراسیون

چیدمان، آراستن و مرتب کردن همگی معانی و هم خانواده کلمه ای هستند به نام دکوراسیون. تغییر دکوراسیون همیشه علاوه بر هزینه هایی که دارد باعث افزایش و بالا بردن روحیه افراد یک خانه یا اداره می‌شود. تغییر دکوراسیون می‌تواند تغییر چیدمان قسمتی از یک منزل یا دفترکار باشد؛ پس همیشه نیاز به تغییر و جابه جایی تمامی وسایل یک فضا نیست.

نگاهی-به-انواع-مبلمان-اداری

نگاهی به انواع مبلمان اداری

محیط اداری فضای کار دفتری است که در آنجا قرار است با انبوه مستندات و ملزومات محیط اداری همراه کارمندان در کنار جمع بی‌پایان ارباب رجوع فعالیت کنیم. هر اداره برای فعالیتی خاص دایر است. اما همگی آنها باید از مبلمان اداری مناسب محل کار کارمندان تا پذیرایی و میزبانی از میهمانان برخوردار باشند. در این مقاله نوشته‌ شده توسط تیم کارشناسان گروه فرلی دیزاین همراه معرفی انواع مبلمان اداری و تشریح ویژگی‌ها و کاربردها قرار است به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

بررسی-جامع-اصول-طراحی-پارتیشن-اداری

بررسی جامع اصول طراحی پارتیشن اداری

فضاسازی در محیط‌های اداری بخش کلیدی از دکوراسیون محیط کار است. در جریان کارهای اداری با تعاملی میان کارمندان و مراجعین روبه‌رو هستیم، این در حالی است که هر کارمند به حداقل فضایی معین برای انجام کارهای اداری نیاز دارد. قاعدتاً نمی‌توانیم و یا نمی‌خواهیم تا در محیط باز اداری دیوارکشی های سنگین و سرتاسری را اجرا کنیم. اما می‌توانیم با رعایت اصول طراحی پارتیشن اداری به خلق فضاهای بزرگ و کوچک متناسب با نوع محیط اداری بپردازیم.
طراحی پارتیشن اداری با هدف جداسازی فضاها برای توسعه محیط اداری و ایجاد تعامل مناسب میان کارمندان و مراجعین اداره انجام می‌شود. برخی از پارتیشن‌ها با ارتفاع بیش ‌از ۲ متر برای خلق حریم شخصی کارایی دارند و برخی دیگر از این جداره‌های موقتی با ارتفاع کمتر از ۱.۸ متر فقط با جداسازی هدفمند فضاها برای منظم نمودن محیط کار استفاده می‌شوند. ایجاد دیگر فضاها مانند ساخت انبار، دفتر مدیریت، اتاق انتظار و… نیز با الگوی طراحی پارتیشن اداری امکان‌پذیر است. در این مطلب از تیم فرلی دیزاین به تشریح جامع روش طراحی پارتیشن اداری می‌پردازیم و قصد داریم تا به کنکاشی از چگونگی خلق فضاهای منظم و هدفمند اداری اشاره کنیم.

10-نکته-در-طراحی-آشپزخانه

10 نکته در طراحی آشپزخانه

“آشپزخانه قلب خانه است” آیا تا به حال فکر کرده اید که این جمله به چه معناست؟ همیشه آشپزخانه از اهمیت بالایی داخلئ مزنل برخوردار است. آشپزخانه مکانی است که همه افراد خانوارده حداقل یک بار به این مکان می‌آیند؛ از همه مهم تر حضور خانم خانواده در این محل است که بیشترین زمان خود را در آشپزخانه می گذراند، از طرفی بیشتر وسایل منزل مانند یخچال، گاز، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در آشپزخانه قرار دارد که با در نظر گرفتن کابینت ها در صد قابل توجهی از فضای آشپزخانه را به خود اختصاص داده اند. یکی از ضروری ترین قسمت های آشپزخانه چیدمان آن است که باید اهمیت زیادی برای آن قائل بود. علاوه بر این دو، توجه به کیفیت هوا، ایمنی، منابع انرژی، مدیریت سطوح و استفاده از لوازم نو نیز از امور ضروری هستند.

نورپردازی-مناسب-محیط-اداری

نورپردازی مناسب محیط اداری

در این مقاله همراه خدمات گروه فرلی دیزاین هستید تا با هم به اصول کلیدی و نکته‌هایی تاثیرگذار از روش های متنوع نورپردازی اداری اشاره کنیم. قاعدتاً هر فضای اداری معماری خاص خود و نورپردازی تخصصی خود را نیاز دارد. اما در نهایت می‌توانید از این اصول کلیدی در چگونگی توزیع نور چنین فضاهایی استفاده کنید.