انواع فضاها در ساختمان اداری کارخانه

راهنمای جامع طراحی ساختمان اداری کارخانه

کارخانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی راه‌اندازی شده‌اند و در خلال کارهای روزانه آنها صدها ماشین کوچک و بزرگ در کنترل صدها کارگر ماهر فعالیت می‌کنند. اما در همین واحدهای صنعتی انبوه اسناد و مکاتبات و مدارک اداری و حقوقی و یا مستندات فروش و خرید کالاها و تأمین مواد خام تا فروش محصولات و… جریان دارد که باید در یک سازوکار منظم اداری قرار بگیرند. طراحی ساختمان اداری کارخانه با هدف سامان‌دهی فعالیت‌های دفتری واحدهای صنعتی انجام می‌شود. طراحی اداری کارخانه اگر چه به‌ ظاهر شباهت‌هایی به دیگر محیط‌های دفتری دارد، اما در کل چه از نظر پلان و یا از نظر جانمایی فضاها و قرار دادن میز کارمندان و چگونگی انجام امور اداری کاملاً تخصصی است. در چنین محیط‌های اداری برای انجام فعالیت‌های کارخانه‌ای به بررسی فاکتورهایی همچون طراحی پلان، طراحی نما، نوع متریال‌ها و مصالح، نورپردازی، ارتباط فضاها با یکدیگر، ارتباط محیط اداری با فضای کارگاهی، نوع بازشوها و… می‌پردازیم. در این مقاله از فرلی دیزاین به تمامی جزئیات برای اصول طراحی ساختمان اداری کارخانه خواهیم پرداخت.

طراحی دفتر کار اداری

طراحی دفتر کار اداری جذاب در 7 قدم

ممکن است که خیلی سریع از روند کار اداری خود خسته می‌شوید و یا نمی‌توانید در محل کار خود تأثیرگذار باشید. ممکن است در جذب مشتریان ناتوان هستید و جریان امور آن‌طوری که دلخواه شما است، انجام نمی‌شود. شاید هم نمی‌توانید و یا نمی‌خواهید تا با انگیزه مضاعف در محل کار خود حاضر شوید. احتمالاً تمامی این چالش‌ها دلایل جدی دارند؛ اما شاید لازم باشد تا تجدید نظری در سبک طراحی دفتر کار اداری خود داشته باشید.
طراحی دفتر کار اداری الگوی استفاده از فضای کار را متحول می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد انگیزه، انرژی مضاعف، افزایش راندمان و حتی تأثیر بهتر در مشتریان و کارمندان شود. البته در این مسیر به نکته‌هایی از قبیل ابعاد دفتر کار، رنگ‌آمیزی دفتر، چگونگی ایجاد نظم در محیط کار، سبک چیدمان محیط، نوع نورپردازی و مهم‌تر از همه الگوی چیدمان مبلمان دفتر توجه می کنیم. در این مقاله از گروه فرلی دیزاین قصد داریم تا قدم به قدم از اصول طراحی دفتر کار صحبت کنیم و این مکان‌های همیشه خسته ‌کننده را تبدیل به اتاق‌هایی جذاب و پرشور نماییم.

نکته‌هایی از طراحی کانتر اداری

طراحی کانتر اداری/ طراحی کتابخانه اداری

محیط‌های اداری به تعامل مناسب میان کارمندان با مراجعین نیاز دارند. از طرفی لازم است تا تمامی پرونده‌ها، اسناد، مدارک و پوشه‌های اداری در مکان مناسب با دسترسی ساده و سریع بایگانی شوند. گاهی لازم است تا منشی اداره در تعامل با مراجعین به تمامی این اسناد دسترسی داشته باشد. شرایطی که فقط می‌توانیم با طراحی کانتر اداری در کنار کتابخانه‌های مناسب محیط‌های اداری ایجاد کنیم.
طراحی کانتر اداری فراتر از یک میز پیشخوان ساده برای پذیرش مراجعین است. این میز باید به شکلی طراحی شود تا برای مدیریت بهتر مراجعین، انجام مناسب کارهای اداری، ارتباط مناسب کارمندان و مدیریت ارتباط بخش‌های مختلف اداری تأثیرگذار باشد. در عین ‌حال از بخش‌های کافی برای بایگانی اسناد و قرار دادن تمامی ملزومات اداری برخوردار باشد. در این مقاله از فرلی دیزاین به نکته‌هایی از طراحی میز پیشخوان می‌پردازیم. همچنین نکته‌هایی از اصول طراحی کتابخانه اداری را مطرح کرده و به تعامل این دو بخش از مجموعه مبلمان اداری اشاره می‌کنیم.

قواعد کلی طراحی کلینیک دندانپزشکی

نگاهی به اصول دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

وقتی افراد از درد دندان در خود می‌پیچند و یا قرار است تا از انواع خدمات درمانی و زیبایی در سطح خدمات دندانپزشکی استفاده کنند، قطعاً به حضور در کلینیکی مجهز با امکانات کامل و البته بهره‌مندی از دندانپزشکی ماهر و کاربلد فکر می‌کنند. آنها همواره از بودن در کلینیک‌ها با دیزاین حرفه‌ای و آرامش ‌بخش لذت می‌برند و در چنین محیطی بهتر و راحت‌تر به مهارت پزشکی خود اطمینان می‌کنند. تمامی ایده‌ها و خلاقیت‌ها تا اصول و استانداردهای دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی برای ایجاد همین حس آرامش و اطمینان در نظر مراجعین است.
دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی بحث جامعی در طراحی داخلی فضاهای خدماتی – درمانی است. از این ‌رو با انبوه الزامات و استانداردها مواجه هستیم و از سوی دیگر باید برای خلق محیطی هر چه زیباتر و فضاهایی هر چه کارآمدتر برنامه‌ریزی کنیم. رعایت استانداردها، استفاده از متریال‌های مناسب، بهره‌مندی کافی از نور طبیعی و هنر ایجاد نورپردازی، انتخاب مناسب مبلمان و طراحی مناسب پلان در جانمایی فضاها و هنر استفاده از پارتیشن‌ها و… از کلیات جامع در اصول طراحی کلینیک دندانپزشکی هستند. در این مقاله از فرلی دیزاین نیز قصد داریم تا قدم به قدم از نکته‌های کلیدی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی صحبت کنیم.