با-تجهیزات-دکوراسیون-اداری-آشنا-شوید

تجهیزات دکوراسیون اداری

محیط اداری باید برای حضور مفید کارمندان تدارک دیده شده باشد. کارمندان هر اداره فارغ از کاری که انجام می‌‌دهند، قرار است تا ساعت‌های متوالی در این فضا‌های تقریباً کوچک و محدود اداری حضور پیدا کنند تا مجموعه فعالیت‌های گاها سخت دفتری را انجام دهند. این کارمندان برای کار مفید نیاز به فضایی پویا با حضور امکانات مناسب دارند. تجهیزات دکوراسیون اداری برای این منظور استفاده می‌شوند.
تجهیزات دکوراسیون اداری در تنوع گسترده طراحی شده‌اند که هر کدام از آنها قرار است برای کاربردی خاص در فضای اداری حضور پیدا کنند. زیبایی بصری تنها بخش جانبی از تجهیزات اداری است. در جایگاهی بالاتر از تجهیزات دکوراسیون اداری انتظار کاربری مفید، نظم محیط کار، خلق فضا‌های تخصصی کار اداری و غیره را داریم. کارمندان در طول ساعت‌ها کار اداری به حضور انواع تجهیزات دکوراسیون اداری نیاز به پیدا می‌‌کنند و قاعدتاً انتظار دارند تا در کاربردی ساده و مفید از حضور این وسایل استفاده کرده باشند.

دکوراسیون اداری چیست؟ و چه الزاماتی دارد؟

قبل از معرفی تجهیزات دکوراسیون اداری لازم است تا با مفهوم کلی‌تر یعنی خود دکوراسیون اداری آشنا شوید. اصولا این اصطلاح شامل چه جریانی در محیط اداری می‌شود؟ آیا منظور از دکوراسیون اداری همان ماشین‌های اداری است؟ و یا این دو مقوله‌های متفاوت فضای کار اداری هستند؟
به چیدمان و قرار دادن مجموعه وسایل کار اداری در محیط اداره اصطلاحاً دکوراسیون اداری گفته می‌‌شود. ماشین‌های اداری بخشی از دید کلی‌تر دکوراسیون اداری هستند که باید در ساختار منظم شده و هدفمند این فضا گنجانده شوند. در اصل به هر مجموعه لوازم کار اداری که در یک دفتر کار کنار هم چیده شده باشند، دکوراسیون اداری گفته می‌‌شود. اما لحظه‌ای درنگ کنید!! این تعریف ماجرایی کاملاً متفاوت از یک چیدمان آشفته، بدون برنامه و یا تصادفی است.
با قرار دادن چند میز و صندلی در فضایی پارتیشن بندی شده با حضور ماشین‌های متنوع اداری به مفهوم دکوراسیون اداری نخواهیم رسید. لزوما هر فضای اداری دارای دکوراسیون اداری نیست. چرا که دکوراسیون خود مفهوم کلی‌تر از خلق فضایی یکپارچه، منظم، هدفمند و هماهنگ از تجهیزات می‌باشد. لذا در دکوراسیون اداری به دنبال انتخاب و جانمایی تجهیزات با الگوی طراحی یکسان، فضای مدیریت شده و هدفمند و کاربردی ساختار یافته و مفید هستیم. به این ترتیب از مبلمان اداری تا کمد‌ها و قفسه سازی و حتی رنگ دیوار‌ها و پرده پنجره‌ها و… با الگو‌هایی هدفمند کار می‌کنیم تا در نهایت به خلق فضایی پویا و مفید از محیط محدود اداره رسیده باشیم.

تاثیر سبک در چیدمان دکوراسیون اداری

سبک‌های متنوعی از انواع دکوراسیون اداری وجود دارد. سبک‌های مدرن و کلاسیک و غیره که با کنار هم قرار گرفتن ملزومات در الگوی طراحی یکسان شکل می‌گیرند. در عین حال خلق فضای باز و یا پارتیشن بندی شده از دیگر نکات در چیدمان نهایی تجهیزات دکوراسیون اداری هستند.
انواع متفاوتی از تجهیزات اداری وجود دارند که هر کدام سبک کاربردی تخصصی و ویژگی‌‌های خاصی دارند. انتخاب درست و مناسب تجهیزات دکوراسیون اداری باعث می‌شود تا محیط اداری فضایی کاملاً پویا و تاثیرگذار باشد. در عین حال باعث افزایش راندمان کاری کارمندان خواهد شد.

انواع تجهیزات اداری کدامند؟

تجهیزات اداری لیست بلند بالایی است که می‌تواند تا چندین نوع وسیله را شامل شود. از انواع ماشین‌های اداری تا لوازم میز کار و… در این فضا قرار می‌‌گیرند. اما در این مطلب قصد داریم تا نگاه تخصصی در ملزومات دکوراسیون اداری داشته باشیم. لذا در کل به تجهیزات در امتداد مبلمان اداری صحبت می‌کنیم.
مبلمان اداری سری کاملی از تجهیزاتی هستند که برای استفاده مفید از فضای اداری طراحی شده‌اند. این وسایل برای نشستن، تحریر کردن، بایگانی کردن و حتی زیباسازی تا مدیریت نور در فضای اداری هستند. در کل ملزومات مبلمان اداری برای تکمیل دکوراسیون فضای اداری شامل موارد زیر می‌شود.

  • صندلی‌های اداری
  • میز‌های اداری
  • کتابخانه
  • مبل و نیم ست اداری

اکسسوری اداریتمامی‌ موارد ذکر شده از الزامات کلیدی در طراحی و چیدمان دکوراسیون اداری هستند. به هر صورت کارمندان برای کار کردن به صندلی مناسب، میز کار تخصصی و فضای مناسب بایگانی اسناد نیاز دارند. در عین حال باید فکری اصولی برای پذیرایی و راحتی مراجعین و مهمانان اداره کرده باشیم. از طرفی کل فضا باید سطح روشنایی مناسب در کنار حس پویا و پرانگیزه داشته باشد. هر کدام از این موارد تنها با حضور موثر و مفید تجهیزات دکوراسیون اداری شکل می‌‌گیرند. اما این تجهیزات چه هستند و چه الزاماتی برای استفاده از آنها وجود دارد؟

صندلی اداری

صندلی تجهیز کلیدی در چیدمان حرفه‌ای محیط اداری است. کارمندان هر اداره ساعت‌های متوالی پشت میزها کار می‌‌کنند و در تمام لحظات کار نیاز به صندلی راحت با طراحی استاندارد مناسب فعالیت‌های اداری دارند. قاعدتا راحتی و بهره‌وری کارمندان اولویت اول هر فضای اداری است. لذا انتخاب صندلی مناسب کارمندان در اولویت تدارک تجهیزات دکوراسیون اداری قرار می‌گیرد. اما در این مسیر با انواع فضای کاری و انواع مراتب کاری کارمندان مواجه هستیم. در عین حال باید فکری برای حضور مراجعین و مهمانان فضای اداری نیز کرده باشیم. لذا هر محیط اداری به انواع صندلی مناسب فضاهای اداری نیاز دارد. انواع صندلی اداری به قرار زیر هستند.

سالن کنفرانس ساختمان توان سرما-فرلی دیزاین

  •  صندلی کارمندی
  •  صندلی کنفرانس
  •  صندلی مدیریتی
  •  صندلی کارشناس
  •  صندلی اتاق انتظار

 

 

این صندلی‌ها چه از نظر الگوی طراحی و چه از نظر ظاهر و زیبایی تا هماهنگی با فضای کار متفاوت هستند. مثلاً صندلی کارمندی کاملاً استاندارد برای کار با میز اداری طراحی شده است. معمولا چرخ دار با قابلیت تنظیمات کامل هستند تا هر کارمندی صندلی خود را مطابق اندام خود و یا سلایق خود تنظیم کند. اما صندلی کنفرانس سری صندلی‌های معمولی بدون چرخ با سطح تنظیمات کمی‌ هستند تا کاملا مناسب حضور در فضای اتاق کنفرانس و نشستن هر کسی باشند. صندلی شخصی مدیر نیز جای توضیح ندارد که باید بهترین و احتمالاً راحت‌ترین صندلی اداره شما شود.

میز اداری

میز، بدیهی‌ترین تجهیز محیط اداری است. همه اداره‌ها به انواع میز نیاز دارند. میز در اصل محل کار فعالیت‌های اداری است. هر کارمندی به حضور یک میز برای تداوم کار خود نیاز دارد. البته به فراخور محدودیت‌های فضا، نوع کار کارمندان، تعداد لوازم کار و یا جانمایی ماشین‌های اداری از انواع میز در طراحی دکوراسیون اداری استفاده می‌شود. انواع میز

طراحی تجهیزات بیمه کوثر

اداری به قرار زیر هستند.

  • میز کنفرانس
  •  میز کارمندی
  •  میز مدیریتی
  •  میز منشی یا کانتر

 

در انتخاب تجهیزات اداری هماهنگی هر وسیله با فضای کار اصلی کلیدی است. قاعدتا این هماهنگی در انتخاب میز کار اداری نمود عینی‌تری دارد. مثلاً از میز کنفرانس نمی‌توانید در مقابل کارمندان بگذارید و یا جالب نیست تا مدیر اداره پشت میزی ساده در حد کارمندی معمولی بنشیند. انتخاب میز کار برای فضا‌های مختلف محیط اداری سخت نیست. اما چالش‌های خاص خودش را دارد. چرا که میز‌ها باید ابعاد مناسب داشته باشند، از طراحی استاندارد محیط کار اداری برخوردار باشند، باعث دست و پا گیر شدن فضا نشوند و در نهایت با سبک طراحی محیط اداری کاملاً همخوانی داشته باشند.

کتابخانه و کمد‌های اداری

در هر محیط اداری با تعداد زیاد اسناد، کتاب‌‌ها، مجلات، دفاتر روبرو هستیم که باید همگی آنها را در ساختاری منظم نگهداری کنیم. آشفتگی در نگهداری اسناد باعث آشفتگی حین کار خواهد شد. تا جاییکه نظم محیط کار را کاملا مختل می‌‌کند. هر محیط اداری به انواع کتابخانه و یا فضا‌هایی شبیه به آن مانند قفسه‌هایی برای قرار دادن منظم اسناد اداری نیاز دارد. معمولا هر محیط اداری دارای چندین فضای قفسه بندی شده و یا کمد شده است که بر پهنه دیوار‌ها شکل می‌‌گیرند.
این کمدها و قفسه‌ها باید ساختار‌هایی منظم، زیبا با طراحی مناسب بایگانی اسناد باشند. برای طراحی فضا‌هایی از قبیل کتابخانه و یا قفسه فضای اداری از سبک‌های متنوع مدرن و کلاسیک استفاده می‌‌کنند که کاملا متناسب با دیگر تجهیزات دکوراسیون اداری تهیه خواهند شد.

اتاق نشیمن ساختمان توان سرما-مبلمان اداری

مبل در فضا‌های اداری

همه مبل‌ها مخصوص خانه‌ها طراحی نشده‌اند. بلکه برخی مبل‌‌ها الگوی طراحی مناسب حضور در فضاهای اداری دارند. مبل نوعی صندلی راحت است که برای آرامش افراد در

حین نشستن طولانی طراحی شده است. مبل برای کار اداری کردن نیست. اما چرا در محیط اداری حضور دارد؟

محیط اداری شما همیشه میزبان مهمانان عزیزی است که قرار است قرارداد‌های کاری ارزشمندی را با آنها تداوم بخشید. قطعاً علاقه دارید تا از مهمانان اداره در نهایت شایستگی پذیرایی کنید. لذا مهم است که برای آنها محیطی راحت و فضایی آسوده تدارک دیده باشید. حضور مبلمان در محیط اداری بخش کلیدی تجهیزات دکوراسیون اداری است تا برای ارتباطی تاثیرگذار با مراجعین خارج از فضای اداری استفاده شود. بسیاری از قرارداد‌های کاری در حس و حال راحت همین مبل‌های اداری شکل می‌گیرند. مناسب آنها در فضای کار خود را همواره جدی بگیرید.

سخن پایانی

پایبند بودن به سبک‌ها در انتخاب تجهیزات دکوراسیون اداری الزامی‌ است. هر اندازه فضای اداری شما محیط هماهنگ‌تر با الگوی طراحی یکدست تری داشته باشد، تاثیرگذارتر است. لذا در گروه فرلی دیزاین با سال‌ها تجربه برای طراحی فضاهای اداری توصیه می‌‌کنیم که برای انتخاب عموم تجهیزات اداری پایبند به سبکی خاص و شناخته شده باشید.
سبک‌های طراحی دکوراسیون اداری در نمونه ‌های کلاسیک و مدرن دسته بندی می‌شوند. البته اگر از آرشیتکت کاربلدی استفاده کنید، قاعدتا می‌توانید به تلفیقی جذاب از این دو سبک تاثیرگذار نیز برسید. سبک کلاسیک غالبا فضایی تجملاتی در چیدمان رسمی‌ دارد. اما سبک مدرن عموما با چیدمان ساد‌ه‌ای از وسایل در الگوی هماهنگ و ‌هارمونیک شکل می‌‌گیرد.
انتخاب سبک، مهمترین مرحله برای تدارک تجهیزات دکوراسیون اداری است. اما در این انتخاب باید به نکات کلیدی مانند متراژ فضای اداری، زمینه شغلی، ناحیه کاربری و غیره نیز توجه شود. برای تکمیل تجهیزات دکوراسیون اداری خود می‌توانید از خدمات معماری داخلی گروه فرلی دیزاین استفاده کنید. کارشناسان ما با تحلیل مناسب زمینه شغلی شما و همچنین در نظر گرفتن استعداد‌های فضای اداری شما بهترین الگوی دکوراسیون اداری مناسب کار شما را طراحی خواهند کرد.

[ وبلاگ ما ]

آخرین مقالات ما را بخوانید