شرکت طراحی دکوراسیون داخلی اداری

طراحی دکوراسیون داخلی اداری از موضوعات مدرن و برجسته در دنیای امروز است. حالا در دورانی هستیم که تفکر ما از فضاهای اداری تغییر کرده ‌است. شاید تا همین چند سال اخیر چندان نگاه متفاوت و یا برجسته از روش طراحی دکوراسیون داخلی اداری مطرح نبود. اما حالا به اصل بهره‌وری مفید از فضاهای اداری باور داریم.
خدمات طراحی دکوراسیون داخلی اداری شامل بخش‌های متنوعی می‌شود. خدماتی که تمام تلاش خود را برای خلق محیطی پویاتر، زیباتر و البته مفیدتر به جهت کار کارمندان، راه‌اندازی ارباب ‌رجوع‌ها و طی شدن کامل اتوماسیون اداری قرار داده است. گروه فرلی دیزاین مجری تخصصی خدمات طراحی دکوراسیون داخلی اداری است.

فضاسازی‌ها دکوراسیون اداری
شرکت طراحی دکوراسیون داخلی اداری

اصول طراحی دکوراسیون داخلی اداری

برای طراحی دکوراسیون اداری با مؤلفه‌های متنوع روبرو هستیم. از چیدمان وسایل تا فضاسازی‌ها، نورپردازی‌ها و همچنین رنگ‌آمیزی تا انتخاب مبلمان همگی از موضوعات اساسی در فضاهای اداری هستند.
اصول طراحی دکوراسیون اداری به چگونگی کار کارمندان می‌پردازد. در کل قرار است محیط اداری را برای حضور افراد چه کارمندان و چه ارباب‌ رجوع‌ها مفید و پویا سازیم. کارمند اداری باید در محیط اداری احساس سرزندگی داشته باشد. همچنین از امکانات مناسب فضا برای انجام کارهای اداری برخوردار باشد. از طرفی باید مسیر مناسب پاسخ‌گویی رجوع کنندگان محیط اداری فراهم بشود.

طراحی بر پایه پلن باز یا بسته

اولین مؤلفه‌ی در طراحی دکوراسیون اداری، نوع ساختار آن است. برای این منظور در کل دو نوع ساختار پلن باز و یا پلن بسته وجود دارد. پلن بسته طراحی کلاسیک فضاهای اداری است که به شکل ایجاد اتاق‌های مستقل از هم ساخته می‌شود. در مقابل طراحی به سبک پلن باز مطرح است که فضای اداری را عاری از بخش‌های جدا شده چیدمان می‌کنند. طراحی پلن باز مناسب چیدمان محیط اداری در سالن‌های بزرگ است. همچنین از بهترین روش‌ها برای توزیع نور در فضاهای متنوع محیط اداری است. در عمل فضای اداری با تلفیقی از روش‌های پلن باز و یا پلن بسته اجرا می‌شوند.

طراحی بر پایه پلن باز یا بسته

خدمات طراحی دکوراسیون داخلی اداری شامل چه بخش‌هایی است؟

یک محیط اداری شامل بخش‌های متعددی است. در طراحی دکوراسیون اداری باید به ایجاد این فضاها بپردازیم. در عین ‌حال باید برای چیدمان درست فضاها برنامه‌ریزی کنیم. قاعدتاً هر محیط اداری به فضایی برای کار کارمندان، پذیرایی از میهمانان، اتاق مدیریت، اتاق جلسه، فضای استراحت کارمندان، سرویس‌های بهداشتی نیاز دارد. برای طراحی داخلی تمامی این فضاها برنامه‌ریزی می‌شود. خدمات طراحی دکوراسیون داخلی اداری شامل موضوعات گسترده از قبیل موارد زیر است.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی اداری

طراحی با هدف کاربردی شدن محیط اداری

در قدم اول باید طراحی را با توجه به اهداف محیط اداری آغاز کنیم. محیط‌های اداری متفاوت هستند. اهداف متفاوتی نیز دارند. برخی فضاهای اداری برای ارائه خدمات پیوسته به ارباب ‌رجوع کارایی دارند. بانک‌ها و یا مطب‌ها از این دست فضاهای اداری هستند. اما برخی دیگر از فضاهای اداری شرکت‌های طراحی مهندسی و یا خدمات شرکتی هستند. فضاهای آموزشی، شرکت‌های تجاری و بازرگانی، دفاتر فروش نیز از دیگر محیط‌های اداری هستند که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. قاعدتاً نیازهای متفاوتی نیز دارند.

فضاسازی‌ها دکوراسیون اداری

فضاسازی و یا تخصیص مناسب فضا از مهمترین مؤلفه‌ها در طراحی دکوراسیون اداری است. مهندس طراح داخلی با توجه به نوع کار اداری و برآورد محیط ساختمان برای فضاسازی اقدام می‌کند. این فضاها متنوع هستند. محل کار کارمندان، محل انتظار مراجعین، اتاق مدیریت، اتاق جلسه، فضای استراحت کارمندان از جمله فضاهای معمول محیط اداری هستند. البته برخی اداره‌ها نیاز به فضاهای تخصصی‌تر دارند. در هر صورت محیط ساختمان محدود است و ایجاد تمامی این فضاها نیاز به بررسی دقیق و توجه کامل به روند کار اداری دارد.

هوشمندسازی در فضاهای اداری

در این سال‌های اخیر موج جذابی از تفکری جدید در طراحی دکوراسیون اداری ایجاد شده ‌است. این موج در استفاده‌ی مفید از تجهیزات مدرن و تکنولوژی‌های روز در فضای اداری است. هر محیط اداری به حضور مناسب این تجهیزات نیاز دارد. تفکری که حالا با عنوان هوشمندسازی فضاهای اداری معرفی می‌شود.
چگونگی استفاده از اینترنت، جانمایی مانیتورها، بهره‌مندی از سیستم دوربین مدار بسته، استفاده از تجهیزات مانند ویدیو پروژکتور، نورپردازی هوشمند، سیستم‌های امنیتی هوشمند، روش‌های نوین پایش کار دفتری در محیط اداری همگی از ایده‌های جذاب برای هوشمندسازی محیط اداری هستند.

مشاوره رایگان
قطعاً برای طراحی و راه‌اندازی اداره‌ها با محدودیت فضا مواجه هستید. اما می‌توانیم با فضاسازی مناسب و درک درست روند کار اداری، در محدودترین فضاها نیز بالاترین بهره‌وری‌ها را داشته باشیم. خدمات طراحی دکوراسیون اداری برای همین منظور است. برای این منظور می توانید از خدمات مشاوره رایگان گروه فرلی دیزاین استفاده کنید.
[ نمونه کار ما ]

پروژه های ما را معرفی کنید

بنر شرکت پاکنام
طراحی داخلی ساختمان اداری برای افزایش بهره‌وری شرکت پاکنام
چیدمان مبلمان اداری آریا صنعت-فرلی
طراحی و ساخت ساختمان اداری – شرکت آریا صنعت
بنر دکوراسیون داخلی مدرن اداری ساختمان توان سرما
دکوراسیون داخلی مدرن اداری ساختمان توان سرما
بنر شرکت پارس نماد
پارتیشن بندی مقرون به صرفه شرکت پارس نماد